Sešit 13 2012

Toto číslo Sešitu nabízí tři sondy do způsobů interakce teorie a umělecké praxe: 1) radikální politické proklamace dvou uměleckých skupin koketujících s vnitřní rozporností (Tereza Stejskalová, „Ménage a trois teorie umění a politiky“); 2) pokusy umělecké kritiky přizpůsobit zdánlivě přiléhavý pojem odlišnému kontextu (Tomáš Pospěch, „Vizualismus a jeho pojetí fotografie jako fotografie“); 3) pohyb v nejasné zóně „nedávného“ umění, kde rozdíl mezi kritikou a dějinami umění ztrácí na ostrých konturách (Milena Bartlová, „Co znamená psát dějiny umění?“). Číslo dále obsahuje překlad eseje Andrease Müller-Pohleho „Visualismus“, který doplňuje Pospěchův článek, a recenzi monografie Mileny Bartlové Skutečná přítomnost.

Obsah

Tereza Stejskalová

Ménage à trois teorie, umění a politiky. Claire Fontaine a Čto dělať?

Claire Fontaine, Čto dělať?, teorie, politika, subjekt, didaktický

Tomáš Pospěch

Vizualismus a jeho pojetí fotografie jako fotografie

vizualismus, fotografie, střední Evropa, Andreas Müller-Pohle, Antonín Dufek, Bořek Sousedík, Jerzy Olek

Andreas Müller-Pohle

Vizualismus

vizualismus, fotografie, dějiny fotografie, subjektivní fotografie

Milena Bartlová

Co znamená psát dějiny umění?

dějiny umění, metodologie, historiografie, současné umění, psaní dějin umění
Jazyk

čeština

Počet stran

95

ISSN

1802-8918